Chirurgia

Zabiegi endoskopowe na najwyższym światowym poziomie

Stanowimy zespół doświadczonych lekarzy i fizjoterapeutów, dla których najważniejsze jest zdrowie i jakość życia pacjentów. Dokładamy wszelkich starań, aby świadczone przez nas usługi medyczne spełniały najwyższe światowe standardy

Dzięki współpracy z wybitnym specjalistą dr n.med. Michałem Spychalskim mamy możliwość przeprowadzania najbardziej skomplikowanych zabiegów chirurgicznych ratujących zdrowie i życie naszych pacjentów.

chirurgia_drspychalski_orthosportclinic

ZAPOZNAJ SIE Z NASZYMI METODAMI LECZENIA

BALON ŻOŁĄDKOWY

LECZENIE OTYŁOŚCI BALONEM ŻOŁĄDKOWYM

To bezpieczna, bezoperacyjna i w pełni odwracalna metoda leczenia nadwagi i otyłości.

Polega na wprowadzeniu do żołądka pacjenta, za pomocą gastroskopu, pustego silikonowego balonu, który następnie zostaje napełniony roztworem soli fizjologicznej, przez co wypełnia znaczną część żołądka. Dzięki takiemu rozwiązaniu jemy mniej a uczucie sytości odczuwamy znacznie szybciej niż przed założeniem balonu. Aby uzyskać zadowalające rezultaty należy stosować zbilansowaną dietę połączoną z aktywnością fizyczną.

Przez cały okres trwania zabiegu , czyli przez ok. 20 min., pacjent pozostaje w znieczuleniu dożylnym, dzięki czemu nie odczuwa  dyskomfortu związanego z wprowadzeniem balonu. Tego samego dnia, po kilkugodzinnej obserwacji, może wyjśc do domu

Najważniejsze cechy balonu żołądkowego Orbera 365:

• pozwala schudnąć nawet kilkadziesiat kilkogramów w cągu 6 miesięcy ( średnia utrata masy ciała to 15-20 kg)
  • zmniejsza łaknienie, zwiększa uczucie sytości
  • wpływa na zmianę nawyków żywieniowych: jedzenie mniejszych porcji, nie podjadanie, nie myślenie o jedzeniu
  • jest najskuteczniejszą zabiegową metodą leczenia otyłości

Balon żołądkowy jest usuwany podczas krótkiego zabiegu endoskopowego wykonywanego w znieczuleniu dożylnym.

ENDOSKOPOWE LECZENIE NOWOTWORÓW PRZEWODU POKARMOWEGO

ENDOSKOPOWA DYSSEKCJA PODŚLUZÓWKOWA

Usunięcie nowotworu bez przecinania powłok brzusznych

Endoskopowa dyssekcja podśluzówkowa (ang. ESD) jest zabiegiem  endoskopowym polegającym na wycięciu wczesnych zmian nowotworowych z przełyku, żołądka i jelita grubego  za pomocą endoskopu, bez konieczności otwierania jamy brzusznej. Dzięki tej metodzie pacjent unika  rozległego zabiegu operacyjnego związanego z koniecznością usunięcia dużego fragmentu przełyku, żołądka lub jelita.

ESD polega na wycięciu guza za pomocą specjalnego noża endoskopowego, który uprzednio wprowadza się  do przewodu pokarmowego pacjenta za pomocą endoskopu. W przypadku braku komplikacji pacjent może opuścić szpital po 1-2 dniach od zabiegu.

ENDOSKOPIA DIAGNOSTYCZNA

ENDOSKOPIA DIAGNOSTYCZNA PRZEWODU POKARMOWEGO

Bezbolesna gastroskopia i kolonoskopia

W ramach  badań endoskopowych przewodu pokarmowego  przeprowadzamy :

gastroskopię – badanie górnego odcinka układu pokarmowego obejmującego przełyk, żołądek i dwunastnicę, umożliwiające diagnostykę takich schorzeń jak wrzody żołądka i dwunastnicy czy nowotwory. Gastroskopia pozwala także na pobranie fragmentu błony śluzowej w celu zlokalizowania ewentualnych zmian,  poszerzenie zwężenia przewodu pokarmowego, usunięcie polipów czy zatamowanie krwawienia wewnętrznego.

kolonoskopię – badanie jelita grubego wykonywane w celu zbadania wewnętrznej warstwy okrężnicy i odbytnicy oraz oceny stanu błony śluzowej jelita grubego. Wskazaniem do wykonania zabiegu kolonoskopii jest m. in. krwawienie z odbytu, podejrzenia występowania nowotworu jelita grubego, wrzodziejącego zapalenia jelita grubego czy choroby Leśniowskiego-Crohna. Podczas  kolonoskopii mogą zostać wykonane zabiegi usunięcia polipów, hamowania krwawień czy usuwania ciał obcych z przewodu pokarmowego.

Badania wykonywane są w znieczuleniu ogólnym dzięki czemu  pacjent nie odczuwa dolegliwości bólowych.

ZABIEGI CHIRURGII OGÓLNEJ

PEŁEN ZAKRES ZABIEGÓW Z CHIRURGII OGÓLNEJ

1. Operacje proktologiczne

•  operacje szczeliny odbytu
  •  operacje przetoki odbytu
  •  operacja wypadnięcia odbytnicy
  •  przezodbytnicze usunięcie zmiany chorobowej odbytnicy
  •  biopsja odbytnicy z badaniem histopatologicznym

2. Operacje usunięcia pęcherzyka żółciowego laparpskopowo i klasycznie

3. Operacje przepuklin pachwinowych i brzusznych

POEM - MIOTOMIA ENDOSKOPOWA

ENDOSKOPOWE LECZENIE ACHALAZJI

Achalazja jest przewlekłą i postępującą chorobą objawiającą się podwyższonym spoczynkowym ciśnieniem i upośledzonym rozkurczem dolnego zwieracza przełyku oraz brakiem perystaltyki pozostałych odcinków przełyku.

Na skutek wymienionych  zaburzeń pokarm w sposób nieprawidłowy, spowolniony, przechodzi  do żołądka – zwieracz przełyku nie rozkurcza się i nie otwiera w trakcie jedzenia.

Najczęstszymi objawami achalazji przełyku są:

• trudności w połykaniu pokarmów stałych i płynnych
  • odbijanie
  • cofanie teści pokarmowej do jamy ustnej
  • zgaga
  • kaszel
  • ból w klatce piersiowej

Achalazja przełyku jest chorobą przewlekłą i postępującą. Jeżeli nie jest leczona, prowadzi do stopniowego wyniszczenia organizmu chorego. Chorzy powinni stale znajdować się pod kontrolą gastroenterologa.

Miotomia endoskopowa jest bezpieczniejszą od metod klasycznych alternatywą leczenia achalazji przełyku. W odróżnieniu od miotomii klasycznej  polegającej  na rozcięciu mięśnia przełyku po wcześniejszym otwarciu jamy brzusznej i/lub klatki piersiowej, operację przeprowadza się endoskopowo – za pomocą specjalnego noża wprowadzonego do gastroskopu.

W Japonii, gdzie miotomię endoskopową przeprowadzono po raz pierwszy, jest ona standardowym sposobem leczenia achalazji.

GUZY STROMALNE ŻOŁĄDKA

ENDOSKOPOWE LECZENIE GUZÓW STROMALNYCH ŻOŁĄDKA

Guzy stromalne (Nowotwory podścieliskowe przewodu pokarmowego, GIST) są rzadko występującymi nowotworami najczęściej zlokalizowanymi w obrębie żołądka. W przypadku niewielkich zmian nowotworowych choroba może przebiegać bezobjawowo. Występowanie większych  guzów może powodować bóle brzucha, wymioty, nudności a nawet krwawienie z przewodu pokarmowego.

Z uwagi na rzadkie występowanie GIST zwykle wykrywane są przypadkowo podczas badań endoskopowych ( gastroskopii czy kolonoskopii ).

Standardowe leczenie polega na  wycięciu guza z marginesem zdrowych tkanek bez konieczności wykonywania rozległych zabiegów resekcyjnych.

Zespół polskich chirurgów ,którego członkiem był Dr Michał Spychalski, jako pierwszy Polsce i drugi na świecie przeprowadzili zabieg usunięcia guza żołądka w technice hybrydowej – połączenie techniki laparoskopowej z endoskopią zabiegową.

Zabieg wykonywany jest w całości za pomocą gastroskopu dzięki czemu pacjent unika  rozległego zabiegu operacyjnego