CHIRURGIA ŁOKCIA

Staw łokciowy łączy ramię z przedramieniem. Jest konstrukcją złożoną, o dość wysokim stopniu skomplikowania. W jego skład wchodzą: kość ramienna, łokciowa i promieniowa, staw ramienno-łokciowy, promieniowo-łokciowy i bliższy, więzadła ograniczające oraz liczne mięśnie i inne tkanki miękkie.

Szpital

CHIRURGIA ŁOKCIA

Staw łokciowy jest narażony na urazy i patologie szczególnie w przypadku osób uprawiających sporty wymagające szczególnego zaangażowania kończyn górnych – np. tenis, golf, badminton, siatkówka, wspinaczka, sporty walki, intensywne treningi na siłowni.
Możliwe źródła dolegliwości:
jednorazowe przeciążenia i powtarzalne mikroprzeciążenia powstałe w wyniku normalnego trybu
życia, pracy fizycznej lub codziennego uprawiania sportu
● urazy mechaniczne różnego stopnia i rodzaju powstałe w następstwie wypadków lub
intensywnego uprawiania sportów ekstremalnych i siłowych
● nasilające się z wiekiem choroby i zmiany zwyrodnieniowe
● wcześniejsze, nieprawidłowo przeprowadzone leczenie lub zabiegi operacyjne
Choroby i zwyrodnienia okolicy stawu łokciowego:
● łokieć tenisisty,
● łokieć golfisty,
● łokieć studenta,
● zespół rowka nerwu łokciowego,
● ciała wolne w stawie łokciowym.
W Ortho Sport Clinic oferujemy usługę medyczną jaką jest chirurgia łokcia. Zapewniamy wszelkie znane współczesnej ortopedii metody leczenia zachowawczego, operacyjno- zabiegowego i diagnostyki okolicy łokcia.
„Łokieć golfisty”, czy „łokieć tenisisty” to bardzo uciążliwa choroba dotykająca coraz więcej osób. Nazwa schorzenia jest jednak myląca, gdyż nie dotyczy ona jedynie sportowców czy osób wyczynowo lub nawet amatorsko uprawiających grę w tenisa. Dotyka ona przede wszystkim osoby pracujące w biurach, warsztatach lub np. przy kasie w sklepie.
Cena zabiegu od 6 500 PLN
Dr Mateusz Jóźwik
Dr Jakub Łupiński
Dr Jan Borowski
Dr Karol Krajewski
Dr Maciej Sędzicki
Zespół rowka nerwu łokciowego jest drugą co do częstości neuropatią uciskową w obrębie kończyny górnej.  Choroba może być skutkiem urazu stawu łokciowego i powstawać wtórnie do złamań lub zwichnięć w obrębie stawu, może wynikać z jego przykurczu lub być wynikiem zmian zwyrodnieniowych w jego obrębie. Może także rozwijać się wtórnie w schorzeniach takich jak cukrzyca czy reumatoidalne zapalenie stawów (RZS).
Cena zabiegu od 6 000 PLN
Dr Mateusz Jóźwik
Dr Jakub Łupiński
Dr Jan Borowski
Dr Karol Krajewski
Dr Maciej Sędzicki
Artroskopia stawu łokciowego jest jedną za najnowocześniejszych metod leczenia operacyjnego różnych schorzeń stawu łokciowego, takich jak np. łokieć tenisisty, usunięcie ciał wolnych, artroliza stawu, czyli jego uwolnienie stawu z przykurczu, ze zwiększeniem zakresu ruchu w przypadku zmian zwyrodnieniowych. Artrolizę wykonuje się przy użyciu artroskopu i specjalnych narzędzi.
Cena zabiegu od 6 500 PLN