INNOWACYJNE METODY LECZENIA

Nowa Era w Opiece Ortopedycznej

W klinice ortopedycznej Ortho Sport Clinic przywiązujemy ogromną wagę do ciągłego doskonalenia naszych usług i dostarczania pacjentom najnowszych i najskuteczniejszych metod leczenia. Nasz zespół specjalistów pracuje z pasją i zaangażowaniem, aby zapewnić Ci dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie ortopedii. Wierzymy, że nowa era w opiece ortopedycznej już nadeszła i chcemy Cię zaprosić do jej odkrycia.

INNOWACYJNE METODY LECZENIA

INSPACE

Rewelacyjne rozwiązanie, stanowiące alternatywę dla odwróconej protezoplastyki stawu barkowego dla pacjentów z rozległym nierekonstrukcyjnym uszkodzeniem stożka rotatorów.

Biodegradowalny implant InSpace™ jest balonem wykonanym z biodegradowalnego polimeru, który jest materiałem szeroko stosowanym w przemyśle medycznym. Element dystansowy – Balon InSpace - umieszcza się metodą artroskopii w przestrzeni podbarkowej między głową kości ramiennej a wyrostkiem barkowym. Po ustawieniu element dystansowy jest napełniany fizjologiczną solą, aby umożliwić płynne ruch między głową kości ramiennej a wyrostkiem barkowym. W uszkodzonym stawie barkowym zerwanie ścięgien powoduje poza bólem, nieprawidłowy ruch stawu i uniemożliwia prawidłową rehabilitację, przerwanie spirali: ból – powoduje nieprawidłowy ruch - nieprawidłowy ruch nasila ból; jest kluczem do usprawnienia i wyleczenia stawu barkowego. Wszczepienie balonu InSpace redukuje ból, przywraca prawidłową pozycję głowy kości ramiennej co przekłada się na poprawie funkcję barku i potencjalnie może wyeliminować potrzebę protezoplastyki stawu barkowego. W trakcie rehabilitacji pozostałe ścięgna przejmują funkcje tych uszkodzonych, a sam Balon rozkłada się w ciągu 6-12 miesięcy.
Na jakie schorzenia?
Konflikt podbarkowy, artroza barku, uszkodzenia ścięgien rotatorów, inne przypadki schorzeń ramienia, w których konflikt podbarkowy lub ucisk na struktury anatomiczne jest problemem.
Jak wygląda zabieg?
Procedura chirurgiczna wprowadzenia balonu InSpaceTM jest podobna do innych rutynowych operacji artroskopowych stożka rotatorów, przeprowadzanych na sali operacyjnej, w znieczuleniu ogólnym lub regionalnym z dostępu artroskopowego – miniinwazyjnego. Po 4-6 tygodniach pacjent rozpoczyna intensywna rehabilitację, która zwykle w ciągu kolejnych kilku tygodni doprowadza do przywórcenia pełnej lub zbliżonej do pełnej funkcji stawu barkowego.