Artrodeza, osteotomia, protezoplastyka

Od ponad dwudziestu lat zajmujemy się ortopedią. Stawiamy na kompleksową opiekę, diagnostykę, leczenie przyczynowe i profilaktykę. Nasz zespół doświadczonych lekarzy i fizjoterapeutów pracuje dla Twojego zdrowia.
NASZE USŁUGI

Artrodeza, osteotomia, protezoplastyka

INFORMACJA O ZABIEGU:

Artrodeza

Chirurgiczna procedura ortopedyczna, która polega na połączeniu dwóch kości w stawie w celu zablokowania ruchomości stawu. To rozwiązanie stosuje się, gdy inne metody leczenia nie przynoszą zadowalających rezultatów, a pacjent cierpi na przewlekłe bóle, utratę funkcji stawu lub niestabilność. Podczas artrodezy, chirurg usuwa chrząstkę stawową między dwoma kośćmi, a następnie łączy w jeden blok kostny . Zwykle stosuje się różne metody stabilizacji, takie jak śruby, płytki czy gwoździe , aby utrzymać kości w odpowiednim położeniu podczas procesu ich zrastania z sobą.

Osteotomia

W przypadkach, gdy konieczna jest korekta anatomiczna kości w celu przywrócenia stabilności stawu lub osi kończyny. Są to kompleksowe zabiegi stosowane w leczeniu pacjentów z zaawansowanymi zmianami zwyrodnieniowymi, dysplastycznymi lub/i pourazowymi stopy i stawu skokowego. Procedury te obejmują osteotomię korekcyjną pięty, osteotomię nadkostkową, uwalniając pacjenta od dolegliwości bólowych związanych z deformacją osi . Podczas zabiegu wykorzystuje się implanty tytanowe takie jak śruby, gwoździe i płytki.

Endoproteza

Endoprotezę stawu skokowego stosuje się u osób z zaawansowaną chorobą zwyrodnieniową stawów, silnymi dolegliwościami bólowymi oraz zaburzonym funkcjonowaniem spowodowanym problemami ze stawem skokowym. Rozwiązanie to jest stosowane w sytuacji, kiedy terapia zachowawcza nie przynosi skutku. Endoproteza stawu skokowego najczęściej stosuje się u osób starszych z uwagi na ograniczoną w ich przypadku aktywność fizyczną.

Endoprotezoplastyka

Endoprotezoplastyka stawu skokowego to operacja, która polega na „wymianie” powierzchni stawowych w zakresie stawu skokowo-goleniowego przy użyciu implantów. Obecnie w przypadku tego typu zabiegów stosuje się różnego rodzaju implanty – o ich wyborze decyduje lekarz nasz wykwalifikowany ortopeda, mając na względzie stan tkanek stawu u pacjenta wymagającego zabiegu.
60 - 120 minut
6 - 12 miesięcy

od 13 500 PLN

Lekarze przeprowadzający leczenie niestabilności stawu skokowego