Artroskopia stawu barkowego

Naprawa obrąbka stawowego, naprawa uszkodzeń ścięgien stożka rotatorów, rekonstrukcja więzadeł i stabilności stawu barkowego ( LaterJet, BLS )

Jest to małoinwazyjna metoda diagnostyczno-lecznicza polegająca na wprowadzeniu do stawu barkowego, kamery artroskopowej i narzędzi artroskopowych przez niewielkie nacięcia w skórze, celem oceny struktur wewnątrzstawowych. W celu lepszej wizualizacji, do stawu wpompowany jest płyn, który rozszerza dodatkowo torebkę stawową. Po ocenie stawu, lekarz przystępuje do naprawy uszkodzonych struktur przy pomocy najnowocześniejszych i sprawdzonych technik artroskopowych.
NASZE USŁUGI

Artroskopia stawu barkowego

INFORMACJA O ZABIEGU:

Wskazania do Artroskopii stawu barkowego

● nawracające zwichnięcia barku,
● bark zamrożony, czyli zarostowe zapalenie torebki stawowej,
● konflikt podbarkowy,
● uszkodzenie ścięgien m. rotatorów,
● zmiany zwyrodnieniowe barku,
● uszkodzenie obrąbka stawowego,
● ciało wewnątrzstawowe.

postępowanie przed zabiegiem

Konieczna jest konsultacja z jednym z naszych lekarzy, który zbierze ogólny wywiad, oceni stan ogólny kliniczny pacjenta, wykona USG oraz zleci odpowiednie niezbędne badania - zwykle jest to rezonans magnetyczny pozwalający zaplanować szczegółowo operację i dobrać odpowiednią metodę zabiegu. Na 10 dni przed przyjęciem do Szpitala pacjent wykonuje badania laboratoryjne z krwi obwodowej (morfologia krwi obwodowej, APTT i INR, sód, potas) i badanie ogólne moczu. Należy pamiętać o aktualnych szczepieniach przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu B, gdyż istnieje niewielkie ryzyko transmisji wirusa podczas zabiegu operacyjnego.
60 - 120 minut
4 - 8 miesięcy

od 9000 PLN

postępowanie po zabiegu

Operowany bark jest unieruchomiony w specjalnej ortezie, do czasu jego wygojenia (od 1 do 3 tygodni). Dzięki zastosowaniu znieczulenia okolicy splotu ramiennego pod kontrolą USG, którzy wykonują lekarze anestezjolodzy, możliwe jest jak najszybsze usprawnianie pacjenta przy asyście fizjoterapeuty Ortho Sport Clinic już w pierwszych godzinach po zabiegu operacyjnym. Rehabilitacja jest dobierana indywidualnie dla każdego pacjenta przez fizjoterapeutę zgodnie z zaleceniami lekarza operującego.

Lekarze przeprowadzający artroskopie stawu barkowego

Dr Mateusz Jóźwik
Dr Jakub Łupiński
Dr Jan Borowski