Endoprotezplastyka jedno i dwuprzedziałowa stawu kolanowego

Endoprotezoplastyka stawu kolanowego to operacja polegająca na wszczepieniu protezy, czyli sztucznego stawu, który zastępuje uszkodzone lub zwyrodniałe części stawu kolanowego. Jest to często stosowany zabieg w przypadku zaawansowanej choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego lub w przypadku poważnych urazów, które prowadzą do utraty funkcji stawu.
NASZE USŁUGI

Endoprotezplastyka jedno i dwuprzedziałowa stawu kolanowego

INFORMACJA O ZABIEGU:
Endoproteza jednoprzedziałowa i dwuprzedziałowa odnoszą się do różnych typów protez, które można wszczepić podczas tej operacji:

Endoproteza jednoprzedziałowa

To proteza, która zastępuje jeden z dwóch głównych przedziałów w stawie kolanowym przyrodkowy lub boczny . Składa się z elementów piszczelowego i udowego. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem terapeutycznym w przypadku zwyrodnienia stawów dotyczącego jednego przedziału kolana. Umożliwia wcześniejszy powrót do sprawności w porównaniu z protezą dwuprzedziałową

Endoproteza dwuprzedziałowa

W przypadku tej protezy, obie główne części stawu kolanowego - zarówno kość udowa, jak i piszczelowa - są zastępowane elementami protezy tacą piszczelową komponentem udowym.
40 - 70 min
6 - 12 tygodni

proteza jednoprzedziałowa:
od 18 000 PLN
proteza dwuprzedziałowa:
od 24 000 PLN

Jakie są wskazania do endoprotezoplastyki stawu kolanowego?

Zabieg endoprotezoplastyki stawu kolanowego rekomendowany jest pacjentom cierpiącym z powodu przewlekłego bólu i ograniczonej funkcji stawu ,na tle zaawansowanych zmian zwyrodnieniowych ,które nie reagują na leczenie zachowawcze w okresie 3-6m-cy. Ponieważ jest to stosunkowo rozległy i skomplikowany zabieg, wymaga on precyzyjnego przygotowania i planowania, a wykonuje go doświadczony chirurg ortopedyczny. Ze strony samego pacjenta wymaga starannego przygotowania oraz współpracy pomiędzy pacjentem a zespołem medycznym przed i po operacji. Proces rehabilitacji, ma na celu przywrócenie optymalnej ruchomości i stabilności stawu odbudowę siły mięśniowej i powrót do sprawności.

Lekarze wykonujący zabieg Endoprotezplastyki jedno i dwuprzedziałowej stawu kolanowego

Dr Mateusz Jóźwik
Dr Jakub Łupiński
Dr Jan Borowski