Endoprotezoplastyka stawu biodrowego

Endoprotezoplastyka stawu biodrowego, nazywana również endoprotezoplastyką biodra, to operacja, podczas której uszkodzony staw biodrowy jest zastępowany sztucznym implantem, czyli endoprotezą.
NASZE USŁUGI

Endoprotezoplastyka stawu biodrowego

INFORMACJA O ZABIEGU:
Procedura ta jest stosowana w przypadku zaawansowanego uszkodzenia stawu biodrowego, najczęściej spowodowanego przez chorobę zwyrodnieniową stawów (np. artroza), urazy lub inne schorzenia, które prowadzą do znacznego ograniczenia funkcji stawu i znacznego bólu.

Jak przebiega endoprotezoplastyka stawu biodrowego?

Zabieg polega na usunięciu uszkodzonej części stawu biodrowego, w tym głowy kości udowej i uszkodzonej panewki stawowej. Następnie, chirurg wprowadza endoprotezę, która zastępuje uszkodzone struktury. Endoproteza biodra składa się z metalowej lub ceramicznej główki, która jest osadzana na trzonie kości udowej, oraz z panewki z tworzywa sztucznego, która zastępuje naturalną panewkę stawu biodrowego. W zależności od wieku pacjenta, stopnia zaawansowania

Jak przebiega rehabilitacja  po endoprotezoplastyce stawu biodrowego?

Operacja endoprotezoplastyki stawu biodrowego jest procedurą skomplikowaną, wymagającą precyzyjnego planowania i wykonania. Po operacji, rehabilitacja jest kluczowa dla powrotu do pełnej funkcji stawu biodrowego. Fizjoterapia pomaga wzmocnić mięśnie, poprawić zakres ruchu i przywrócić pełną funkcję stawu.
Endoprotezoplastyka stawu biodrowego może znacząco poprawić jakość życia osób z zaawansowaną chorobą stawów biodrowych, zmniejszając ból i przywracając ruchomość staw
40 - 60 min
6 - 12 tygodni

od 22 000 PLN