Nieoperacyjne leczenie zmian zwyrodnieniowych stawu barkowego

Do nieoperacyjnych metod leczenia schorzeń barku zalicza się fizjoterapię oraz sonochirurgię. W Ortho Sport Clinic stosujemy połączenie tych dwóch metod.

W pierwszej fazie leczenia, za pomocą odpowiedniego zabiegu sonochirurgicznego, uzyskujemy szybkie wyciszenie stanu zapalnego i bólu, pobudzenie tkanek do gojenia lub usuwamy przyczynę podrażnienia stawu. W drugiej fazie, po pojawieniu się warunków sprzyjających wdrożeniu programu rehabilitacji, przywracamy prawidłową mechanikę stawu oraz jego ruchomość i siłę.
NASZE USŁUGI

Nieoperacyjne leczenie zmian zwyrodnieniowych stawu barkowego

INFORMACJA O ZABIEGU:

Sonochirurgia w leczeniu barku

Zabiegi sonochirurgiczne to procedury lecznicze wykonywane z wykorzystaniem aparatury ultrasonograficznej (USG). Dzięki rozległym możliwościom, które dają nowoczesne aparaty USG możliwe jest nie tylko wykorzystanie ich do precyzyjnej diagnostyki barku, ale również do obrazowania tkanek w czasie zabiegu. Lekarz podczas zabiegu widzi na obrazie monitora zarówno uszkodzoną tkankę jak i narzędzie chirurgiczne. Dzięki temu może bardzo precyzyjnie przeprowadzić odpowiednią procedurę i wdrożyć właściwe oraz precyzyjne leczenie.

Najpopularniejsze zabiegi wykonywane przez naszych specjalistów

Terapia komórkami macierzystymi

Stosowana w leczeniu uszkodzonych ścięgien, chrząstki stawowej i przy wczesnych zmianach zwyrodnieniowych stawów.

Podanie komórek macierzystych poprawia ruchomość stawu, niweluje ból, a proces niszczenia stawu zostaje znacznie spowolniony. Przy rekonstrukcji więzadeł lub ścięgien, komórki macierzyste podaje się bezpośrednio w miejsce uszkodzenia, co prowadzi do tworzenia zdrowych tkanek.

Zabieg z wykorzystaniem komórek macierzystych polega w pierwszej kolejności na pobraniu tkanki tłuszczowej, następnie pozyskaniu wysokiej jakości zawiesiny bogatej w komórki macierzyste, następnie ostrzyknięciu stawów komórkami macierzystymi.

Terapia z podaniem osocza bogatopłytkowego (PRP)

Stosowana w przypadku uszkodzeń ścięgien w celu pobudzenia procesów gojenia

Osocze bogatopłytkowe to zaawansowana terapia regeneracyjna wykorzystująca naturalne składniki krwi pacjenta w odbudowie uszkodzonej tkanki. Po pobraniu krwi do sterylnej probówki (dokładnie taki sam sposób, w jaki pobiera się standardowo krew) i odseparowaniu poprzez wirowanie, w osoczu formuje się koncentrat płytek krwi. Stanowi on źródło czynników wzrostu niezbędnych dla homeostazy/regeneracji tkanek, rozrastania nowych naczyń krwionośnych oraz innych powiązanych procesów gojenia.

Terapia PRP jest sprawdzoną technologią wykorzystującą własne komórki pacjenta do przyspieszenia naturalnego procesu gojenia, bez narażenia na poważne ryzyko. Terapia jest odpowiednia podczas leczenia uszkodzeń ścięgien i więzadeł w całym organizmie. PRP stymuluje szybką regenerację tkanek miękkich oraz twardych i przyspiesza leczenie tkanek łącznych. W medycynie sportowej PRP zwiększa szansę na powrót do zdrowia sportowców z rozmaitymi urazami wspomagając gojenie tkanek i redukując ból.

Zabieg podania płynnej polimerowej endoprotezy

W przypadku choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego i przewlekłych schorzenń, które ulegają nasileniu z upływem czasu, powodując ból i niepełnosprawność.

Płynna endoproteza to nowy rodzaj terapii choroby zwyrodnieniowej stawów kolanowych, oferującym pacjentom skuteczną alternatywę wobec istniejących sposobów leczenia. Jest nim hydrożel nieulegający biodegradacji, wstrzykiwany do stawu w celu zapewnienia mu wyściółki i złagodzenia bólu.

Wprowadzony preparat całkowicie pokrywa powierzchnię stawową oraz błonę maziową. Powstaje w ten sposób hydrożelowa warstwa, która pełni rolę amortyzatora. To z kolei zmniejsza obciążenia mechaniczne w stawie, co pozwala na powstrzymanie dalszych uszkodzeń chrząstki. Preparat wstrzykuje się do przestrzeni stawowej podczas mało inwazyjnego zabiegu ambulatoryjnego. Po wstrzyknięciu do jamy stawowej preparat przywraca lepkość płynu maziowego, poprawiając smarowanie i wyściełając staw. Środek łączy się także z błoną maziową wewnątrz torebki stawowej, zapewniając efekt wyściółki. Terapia nie wymaga pobytu w szpitalu.
zależny od metody
zależny od metody

zależna od metody

Lekarze przeprowadzający artroskopie stawu barkowego