Bark zamrożony

Nasz zespół doświadczonych lekarzy i fizjoterapeutów pracuje dla Twojego zdrowia i pełnej sprawności. Nie czekaj! Nasza klinika to miejsce, gdzie Twoje potrzeby są priorytetem. Dołącz do zadowolonych pacjentów i ciesz się pełnym zdrowiem z nami!

Bark zamrożony, czyli zesztywnienie barku, to ból i ograniczenie ruchów w stawie barkowym. Ten poradnik pomoże w leczeniu i zarządzaniu bólem.

Co to jest Bark Zamrożony?

To stan, w którym bark staje się sztywny i bolesny, często pojawiający się po urazie lub bez wyraźnej przyczyny. Leczenie obejmuje ćwiczenia, leki przeciwbólowe, a czasami pomoc specjalisty. Najczęściej dotyka osób w wieku 40 – 60 lat, zwłaszcza kobiet. Nie ignoruj objawów i skonsultuj się z lekarzem przy pierwszych sygnałach problemu. Długotrwała nieruchomość barku może bowiem prowadzić do zesztywnienia.

Jak leczymy Bark Zamrożony w Ortho Sport Clinic?

W Ortho Sport Clinic stosujemy techniki leczenia interwencyjnego bólów przewlekłych, pourazowych, pooperacyjnych i zwyrodnieniowych za pomocą zabiegu kriolezji (potocznie znanego jako „zamrożenie nerwu”). Ta innowacyjna i wysoce skuteczna metoda pomaga pacjentom zminimalizować lub całkowicie wyeliminować dolegliwości i odzyskać radość życia – efekt przeciwbólowy utrzymuje się nawet do kilku lat. Pracujemy za pomocą aparatury najnowszej generacji, która precyzyjnie trafia w źródło bólu. Odwiedź naszą klinikę i z pomocą doświadczonych specjalistów wróć do pełnej sprawności.

Kriolezja to nowoczesna metoda leczenia bólu, której celem jest blokada impulsów nerwowych poprzez miejscowe zamrożenie nerwu.  Zabieg wykazuje dużą skuteczność – blisko 80% pacjentów uzyskuje całkowite lub znaczne ograniczenie doznań bólowych. Istotą kriolezji, wykonywanej pod stałą kontrolą USG, jest przerwanie przewodzenia bólu za pomocą kontrolowanej niskiej temperatury, dzięki której powstaje tzw. lodowa kula. Zmniejsza ona dopływ krwi do nerwu, wywołując jego niedotlenienie. Co ważne tkanka nerwowa zachowuje ciągłość osłonki mielinowej, dlatego otoczki nerwu umożliwiają jego regenerację. Kriolezja dedykowana jest pacjentom, u których dotychczasowe formy leczenia farmakologicznego i rehabilitacyjnego nie przyniosły zadowalającej poprawy. Zabieg zalecany jest także osobom, które z powodów zbyt dużego obciążenia zdrowotnego nie kwalifikują się do operacji.