Czym jest i na czym polega blokada kręgosłupa?

Nasz zespół doświadczonych lekarzy i fizjoterapeutów pracuje dla Twojego zdrowia i pełnej sprawności. Nie czekaj! Nasza klinika to miejsce, gdzie Twoje potrzeby są priorytetem. Dołącz do zadowolonych pacjentów i ciesz się pełnym zdrowiem z nami!

Blokada kręgosłupa jest rozwiązaniem dla osób borykających się z bólami kręgosłupa. Według różnych statystyk od 60 do 80% społeczeństwa doświadcza tego problemu, możemy więc powiedzieć, że stał się on plagą naszych czasów. Zafundowaliśmy sobie go jednak sami, preferując dietę sprzyjającą otyłości oraz prowadząc siedzący tryb życia. Przy silnym bólu kręgosłupa doustne środki przeciwbólowe mogą być za słabe. Sama rehabilitacja też nie wystarczy. Pomóc może operacja, ta jednak wiąże się z długą rekonwalescencją i ryzykiem powikłań. Blokada kręgosłupa może być więc atrakcyjną formą terapii.

Blokada dokręgosłupowa polega na wstrzyknięciu za pomocą igły, leku w odpowiednie miejsce na kręgosłupie. Zastrzyk w kręgosłup wykonuje się w znieczuleniu miejscowym. Lekarstwo, steroidowe w połączeniu z lekiem znieczulającym ma skuteczne działanie przeciwbólowe. Blokada kręgosłupa wykonywana jest zarówno w odcinku szyjnym i piersiowym, jak i lędźwiowym.

Jednak tylko podanie blokady wykonane w prawidłowy sposób, czyli precyzyjnie w miejsce, które jest przyczyną dolegliwości – zmniejszy lub zlikwiduje silne dolegliwości oraz stan zapalny. Ortho Sport Clinic jest najlepszym wyborem dla wymagających pacjentów. Placówka dysponuje wykwalifikowaną kadrą oraz najnowocześniejszym technologicznie sprzętem. W rezultacie pacjent pozostaje pod stałą opieką najlepszych specjalistów, dbających zarówno o jego bezpieczeństwo podczas przeprowadzania zabiegu, jak i poczucie wysokiego komfortu.

Blokada kręgosłupa - wskazania

Wskazaniem do zastosowania zastrzyku przeciwzapalnego w kręgosłup są silne dolegliwości bólowe kręgosłupa na skutek schorzeń, takich jak:

• zwężenie kanału kręgowego (stenoza);
  • przesunięcie jednego kręgu wobec kręgu drugiego (kręgozmyk);
  • dyskopatia wskutek choroby zwyrodnieniowej, wypukliny bądź przepukliny krążka międzykręgowego.

Odrębnym wskazaniem jest również postawienie właściwej diagnozy, jaka się dokładna przyczyna dolegliwości bólowych u pacjenta. Wtedy zastrzyk z lekiem znieczulającym podawany jest w konkretny nerw, aby przekonać się czy to on jest właściwym źródłem bólu.

Blokada kręgosłupa – przeciwwskazania

Wśród przeciwwskazań do blokady do kręgosłupa wymienia się:

• aktywne infekcje,
  • skórne i ropne zapalenia,
  • ciążę,
  • zaburzenia krzepnięcia lub uczulenie na określone substancje lecznicze (w szczególności leki miejscowo znieczulające oraz sterydy).

Blokada kręgosłupa – przebieg zabiegu

Blokada kręgosłupa powinna być wykonywana pod kontrolą ultrasonograficzną, co ułatwi precyzyjne wprowadzenie leku. Przed podaniem blokady lekarz upewnia się, że nie występują żadne przeciwwskazania do zabiegu. Najpierw pacjent poddany jest znieczuleniu miejscowemu, podczas którego może odczuć delikatne ukłucie igły. Po zastrzyku mogą pojawić się drętwienie, mrowienie lub osłabienie czucia, dlatego warto po zabiegu odpocząć i nie wykonywać gwałtownych ruchów. Nie zaleca się prowadzenia samochodu bezpośrednio po zabiegu.

Blokada kręgosłupa – fizjoterapia po zabiegu

Wielu specjalistów po wykonanej blokadzie zaleca intensywną fizjoterapię. Jeśli ustąpią silne dolegliwości bólowe, warto skorzystać z terapii u profesjonalnego fizjoterapeuty, który dobierze właściwe metody leczenia bólu do problemu pacjenta. Najczęściej zaleca się odpowiednie ćwiczenia, które rozciągną tkanki skrócone i napięte, wzmocnią te osłabione i rozciągnięte oraz wyrównają dysbalans mięśniowy w kręgosłupie.

W Ortho Sport Clinic nasi doświadczeni lekarze współpracują z zespołem fizjoterapeutów, aby skuteczność Twojej terapii była jak najwyższa.

Zdarza się, że terapeuta musi skorzystać z innych metod terapeutycznych, aby pomóc pacjentowi. Może wykonać m.in. terapię tkanek miękkich, terapię punktów spustowych, terapię metodą McKenzie, mobilizacje lub manipulacje w kręgosłupie.

Ważnym elementem jest również edukacja pacjenta w zakresie korekty niewłaściwej postawy ciała oraz zachowań profilaktycznych, które uchronią przed nawrotem silnych dolegliwości bólowych.

Pacjent z kolei powinien zwrócić uwagę na dbanie o prawidłową masę ciała, regularną i właściwą aktywność fizyczną, ergonomiczne stanowisko pracy, dobry materac do spania oraz odpowiednio długi sen i relaks kręgosłupa.

W Ortho Sport Clinic kierujemy się holistycznym podejściem do pacjenta. Oferujemy profesjonalna diagnostykę i konsultację lekarską, szeroką ofertę zabiegów oraz kompleksowy proces rehabilitacji.