Leczenie zachowawcze łokcia tenisisty

Nasz zespół doświadczonych lekarzy i fizjoterapeutów pracuje dla Twojego zdrowia i pełnej sprawności. Nie czekaj! Nasza klinika to miejsce, gdzie Twoje potrzeby są priorytetem. Dołącz do zadowolonych pacjentów i ciesz się pełnym zdrowiem z nami!

Entezopatia nadkłykcia bocznego kości ramiennej czyli Łokieć Tenisisty.

Jest to jednostka chorobowa, która związana z dolegliwościami bólowych okolicy bocznej strony łokcia. W tym miejscu do kości ramiennej ,  przyczepiają się ścięgna prostowników nadgarstka i palców.

Przyczyną powstawania tzw. łokcia tenisisty są mikrourazy w/w przyczepów , w czasie np. wykonywania naprzemiennych ruchów odwracania i prostowania nadgarstka ( jak np podczas wykonywania bekhendu -stąd nazwa choroby ), . Uszkodzenia  tych  struktur  , występują również przy czynnościach wykonywanych na co dzień , w pracy np. zbył długa praca przy komputerze, przykręcanie śrub itp.  W czasie  takich aktywności dochodzi do powstawania mikrouszkodzeń i degeneracji włókien kolagenowych znajdujących się w ścięgnach, a w następnym etapie jako mechanizm obronny, wytworzenia stanu zapalnego m.in. okostnej , okolicznych zakończeń nerwowych i mikrozwapnień.

W początkowej fazie choroby, czyli ostrej występują dolegliwości bólowe, które są jeszcze akceptowalne i nie przeszkadzają w codziennej pracy natomiast w późniejszym etapie, w fazie przewlekłej, w której dochodzi do przewlekłego stanu zapalnego, objawy łokcia tenisisty znacząco się nasilają utrudniając codzienne funkcjonowanie jak i pracę.

Dlatego im prędzej spotkasz się z naszymi specjalistami, przy pojawieniu się pierwszych objawów, tym szybciej wrócisz do pełnej sprawności.

Podczas wizyty w Ortho Sport Clinic, Lekarz oceni stan ogólny i kliniczny pacjenta, wykona USG i zakwalifikuje do odpowiedniego leczenia.

W Szybkiej Terapii bólu łokcia Wykorzystujemy sprawdzoną metodę likwidacji ognisk zapalnych i stymulacji gojenia tkanek  terapią PRP i Collagenu   i  ew Kriolezję (gdzie  przy pomocy niskiej temperatury dochodzi do neuromodulacji zakończeń nerwowych,  które są odpowiedzialne za dolegliwości bólowe ) .

W zależności od typu schorzenia wprowadzane są uzupełniające terapię farmakoterapeutyki w połączeniu z personalizowaną rehabilitacją.

Dzięki zastosowaniu w/w metody - zarówno ostre jak i przewlekłe dolegliwości bólowe bardzo szybko ustępują .

Aby utrzymać pozytywny  efekt i uchronić pacjentów przed nawrotami  , zespół lekarzy i rehabilitantów Ortho Sport Clinic  , opracował specjalny autorski program rehabilitacyjny , który można realizować w ośrodkach w Łodzi, Białej Podlaskiej, Koninie , Głogówku  .