Zabieg iniekcji płynnej endoprotezy

Nasz zespół doświadczonych lekarzy i fizjoterapeutów pracuje dla Twojego zdrowia i pełnej sprawności. Nie czekaj! Nasza klinika to miejsce, gdzie Twoje potrzeby są priorytetem. Dołącz do zadowolonych pacjentów i ciesz się pełnym zdrowiem z nami!

Czym jest choroba zwyrodnieniowa stawu kolanowego?

Choroba zwyrodnieniowa stawu kolanowego (choroba kości/stawów kolana) to przewlekłe schorzenie, które ulega nasileniu z upływem czasu, powodując ból i niepełnosprawność. Najczęściej dotyka stawu kolanowego, gdzie niszczy amortyzującą chrząstkę i powoduje tarcie kości o siebie. W związku z tym staw sztywnieje, jest obrzęknięty i bolesny. Nikt nie zna dokładnej przyczyny choroby zwyrodnieniowej stawów kolanowych. Nie można jej wyleczyć, a dotychczasowe metody leczenia koncentrowały się na łagodzeniu objawów.

Płynna endoproteza – co to jest?

Płynna endoproteza to nowy rodzaj terapii choroby zwyrodnieniowej stawów kolanowych, oferującym pacjentom skuteczną alternatywę wobec istniejących sposobów leczenia. To najnowsza generacja małoinwazyjnych metod leczenia reumatoidalnego zapalenia stawów jak również innych przewlekłych chorób stawów poprzez zastąpienie mazi stawowej odpowiednim substytutem. Jest nim hydrożel nieulegający biodegradacji, wstrzykiwany do stawu kolanowego w celu zapewnienia mu wyściółki i złagodzenia bólu.

Jak działa płynna endoproteza?

Wprowadzony preparat całkowicie pokrywa powierzchnię stawową oraz błonę maziową. Powstaje w ten sposób hydrożelowa warstwa, która pełni rolę amortyzatora. To z kolei zmniejsza obciążenia mechaniczne w stawie, co pozwala na powstrzymanie dalszych uszkodzeń chrząstki.

Iniekcja płynnej endoprotezy?

Preparat wstrzykuje się do przestrzeni stawowej podczas mało inwazyjnego zabiegu ambulatoryjnego. Po wstrzyknięciu do jamy stawowej preparat przywraca lepkość płynu maziowego, poprawiając smarowanie i wyściełając staw. Środek łączy się także z błoną maziową wewnątrz torebki stawowej, zapewniając efekt wyściółki. Terapia nie wymaga pobytu w szpitalu, a lekarze mają duże doświadczenie w podawaniu zastrzyków do stawu kolanowego.

Zabiegi medyczne warto przeprowadzać na terenie placówek gwarantujących wysoką jakość świadczonych usług. Endoproteza w płynie proponowana przez Ortho Sport Clinic  jest najlepszym wyborem dla wymagających pacjentów. Placówka dysponuje wykwalifikowaną kadrą oraz najnowocześniejszym technologicznie sprzętem. W rezultacie pacjent pozostaje pod stałą opieką najlepszych specjalistów, dbających zarówno o jego bezpieczeństwo podczas przeprowadzania zabiegu, jak i poczucie wysokiego komfortu.