Zastrzyk z kwasu hialuronowego Warszawa

Zastrzyki z kwasu hialuronowego zyskują na popularności w dziedzinie ortopedii, gdzie coraz śmielej wykorzystuje się jego właściwości. W połączeniu z osoczem bogatopłytkowym staje się nieocenionym narzędziem w regeneracji stawów. Działa jako swoiste "wsparcie strukturalne", przyspieszając procesy naprawcze uszkodzonych tkanek ciała. Ponadto, wzmacnia aktywność płytek krwi i stymuluje uwolnienie czynników wzrostu, które wspierają zdrowienie uszkodzonych tkanek. W Ortho Sport Clinic Warszawa oferujemy zastrzyki z kwasu hialuronowego podawane przez wykwalifikiowaną kadrę.
INFORMACJE:

iniekcja kwasu hialuronowego

ZABIEG:
Kwas hialuronowy jest naturalnym składnikiem obecnym w organizmie człowieka, występującym w formie soli sodowej oraz w mazi stawowej i ciele szklistym oka. Pełni funkcję budulca dla ścian naczyń krwionośnych i odgrywa kluczową rolę w wiązaniu wody w tkankach. Codziennie w naszym ciele rozkłada się około 30% kwasu hialuronowego, aby potem zostać zregenerowanym i zastąpionym. Jednak z wiekiem ilość tej substancji w organizmie maleje, co prowadzi do zmniejszenia lepko-sprężystości płynu maziowego w stawach. W rezultacie chrząstki stawowe stają się mniej chronione przed tarciem, co zwiększa ryzyko uszkodzeń stawów oraz pojawienie się stanów zapalnych i zwyrodnieniowych, znanych jako osteoartroza.

Zastrzyk z kwasu hialuronowego Warszawa - Wskazania

Wskazaniami do wykonania iniekcji z kwasem hialuronowym są:
bóle stawów w przebiegu choroby zwyrodnieniowej,
• ograniczenie ruchomości stawu w zmianach zwyrodnieniowych lub pourazowych,
patologie chrząstki stawowej,
patologie ścięgien i pochewek ścięgnistych.

Kto może skorzystać z zabiegu?

Zabieg przewidziany jest dla osób, które:
- cierpią na choroby zwyrodnieniowe stawów
- cierpią na choroby wynikłe z urazów i kontuzji
- chcą w szybki nieoperacyjny sposób pozbyć się dolegliwości bólowych i powrócić do normalnego funkcjonowania,
- nie reagują na rehabilitacyjne metody leczenia.
- są czynne zawodowo, dlatego nie mogą sobie pozwolić na długi proces rekonwalescencji.
15 - 20 min
7 dni

od 750 PLN

Efekty zastrzyku z kwasu hialuronowego

Pierwsze rezultaty po podaniu kwasu hialuronowego do stawu kolanowego można zaobserwować po około 7-10 dniach od podania. Bardziej wyraźne efekty terapeutyczne stają się widoczne po około czterech tygodniach. Pierwszymi sygnałami działania zastrzyków są zmniejszone tarcia podczas chodzenia oraz ulga w bólu. Kolejne dawki kwasu hialuronowego powinny stopniowo przynosić ulgę w dolegliwościach bólowych.

W zależności od zaawansowania choroby zwyrodnieniowej stawów, konieczne może być powtórzenie zastrzyków do kolana. W Ortho Sport Clinic Warszawa zazwyczaj zalecamy serię od 1 do 5 iniekcji kwasu hialuronowego. Każdy kolejny zastrzyk podaje się co najmniej po siedmiu dniach. Pełne korzyści z kuracji stają się widoczne po zakończeniu pełnej serii zastrzyków. Liczbę dawek w ramach jednej serii ustala lekarz specjalista.

Ostateczne rezultaty iniekcji kwasu hialuronowego mogą różnić się w zależności od indywidualnych cech pacjenta, takich jak stopień zaawansowania choroby, wiek, poziom aktywności fizycznej oraz waga. Wpływ na efektywność terapii ma nie tylko sam preparat, ale także indywidualne czynniki zdrowotne pacjenta.

Lekarze wykonujący zabieg iniekcji kwasu hialuronowego w Ortho Sport Clinic Warszawa

Dr Filip Dąbrowski
Dr Tomasz Grądzki
Dr Karol Grzebyk

Ostrzykiwanie stawów kwasem hialuronowym - przeciwwskazania

Iniekcje kwasu hialuronowego w Ortho Sport Clinic Warszawa nie stosujemy się u osób, które:
cierpią na infekcje bakteryjne.
dotknięte są chorobami układu immunologicznego.
posiadają stany zapalne lub urazy skóry w okolicy ostrzykiwanego stawu.
karmią piersią lub są w ciąży.

Zastrzyki z kwasu hialuronowego – przebieg zabiegu

Kuracja stawów wymaga wykonania 3 – 5 zastrzyków w tygodniowych odstępach dla jednego stawu i bez żadnych przeszkód można ją powtarzać w odstępie kilku/kilkunastu miesięcy. Wykonanie zastrzyku w Warszawskim Ortho Sport Clinic nie wyklucza potencjalnego pacjenta z wykonywania codziennych czynności. Ogromną zaletą leku jest to, że w żadnym stopniu nie zagraża alergikom i osobom cierpiącym na choroby serca czy układu oddechowego.

Iniekcja kwasu hialuronowego Warszawa – jakich stawów może dotyczyć?

Zastrzyki kwasu hialuronowego są często wykorzystywane w leczeniu stawu kolanowego, znane jako "zastrzyk z kwasu hialuronowego w kolano". Współczesne metody terapeutyczne umożliwiają również stosowanie tej terapii w innych stawach oraz w obrębie kręgosłupa, na przykład w przypadku rwy kulszowej.

Dodatkowo, popularne są także:
zastryk kwasu hialuronowego w staw biodrowy (znany jako "iniekcja kwasu hialuronowego w biodro"),
zastryk kwasu hialuronowego w staw barkowy.

W Ortho Sport Clinic Warszawa specjalizujemy się w wykonywaniu zastrzyków kwasu hialuronowego do stawów. Jeśli jesteś zainteresowany/a uzyskaniem więcej informacji na ten temat, zachęcamy do kontaktu z nami.
Dowiedz się więcej o zabiegu
Dowiedz się więcej