Blokady kręgosłupa

Blokada kręgosłupa powoduje miejscowe ograniczenie stanu zapalnego i zmniejszenie obrzęku, co prowadzi do zmniejszenia dolegliwości bólowych. Dzięki temu, że lek podawany jest do kręgosłupa w zastrzyku, możliwe jest miejscowe podanie wyższego stężenie steroidu niż byłoby to możliwe przy podaniu doustnym lub dożylnym. To pozwala uniknąć wielu niepożądanych działań ubocznych, jakie powoduje przewlekłe stosowanie sterydów doustnych.
NASZE USŁUGI

Blokady kręgosłupa

INFORMACJA O ZABIEGU:

Blokada nadoponowa

Blokada nadoponowa polega na podaniu w zastrzyku silnego leku przeciwzapalnego (kortykosteroidu). Specjalista schorzeń kręgosłupa wstrzykuje lek prosto do kanału kręgowego ponad workiem oponowym. Stąd też wynika inna nazwa zabiegu: blokada nadoponowa.

Blokadę nadoponową stosuje się do niwelowania bólu kręgosłupa spowodowanego takimi schorzeniami zwyrodnieniowymi jak np.:
- dyskopatia,
- spondyloartropatia

Rzadziej w przypadku:
- kręgozmyku czy stenozy.

Zabieg najczęściej przeprowadza się w momencie, kiedy nie wystarczają standardowe metody nieoperacyjnego leczenia schorzeń kręgosłupa (jak fizykoterapia, odpoczynek, zażywanie leków przeciwbólowych), a zmiany chorobowe nie dają podstaw do leczenia operacyjnego. Blokadę wykonuje się w różnych odcinkach kręgosłupa (w zależności od miejsca bólu) jednak najczęściej stosuję się ją w schorzeniach odcinka lędźwiowego.

od 2200 PLN

Lekarze wykonujący blokady kręgosłupa

Dr Arkadiusz Granek
Dr Dawid Wrona