Płynna endoproteza

Płynna endoproteza stanowi rewolucyjną metodę leczenia schorzeń stawów kolanowych, stanowiąc skuteczną alternatywę wobec tradycyjnych metod leczenia. Nowoczesna technologia umożliwia zastosowanie tej metody w leczeniu zarówno reumatoidalnego zapalenia stawów, jak i innych przewlekłych chorób stawów. Procedura polega na zastąpieniu naturalnej mazi stawowej specjalnym hydrożelem, który pozostaje w stawie, zapewniając amortyzację oraz redukując dolegliwości bólowe.
Umów wizytę i pozbądź się bólu z Ortho Sport Clinic!
INFORMACJE:

Płynna endoproteza

ZABIEG:

Kwalifikacja do zabiegu płynnej endoprotezy

Kwalifikacja do zabiegu płynnej endoprotezy jest rozważana w przypadku choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego, która prowadzi do znacznego pogorszenia jakości życia pacjenta. To przewlekły schorzenie charakteryzuje się nasileniem bólu, sztywnością stawu oraz ograniczeniem jego funkcji. Zabieg płynnej endoprotezy, może być brany pod uwagę w przypadku, gdy inne metody leczenia nie przynoszą odpowiedniego rezultatu.
30 - 45 min
3 - 4 dni

od 500 PLN

Płynna endoproteza - dla kogo?

Każda osoba cierpiąca na chorobę zwyrodnieniową stawu kolanowego powinna rozwazyć płynną endoprotezę stawu. Decyzja o zastosowaniu płynnej endoprotezy jest jednak zawsze indywidualna i wymaga oceny lekarza, uwzględniającej wiele czynników, takich jak wiek pacjenta, stopień zaawansowania choroby, obecność ewentualnych chorób współistniejących oraz ogólny stan zdrowia. Dlatego też, przed podjęciem decyzji o zastosowaniu tego rodzaju terapii, zawsze zaleca się konsultację ze specjalistą ortopedą.

Płynna endoproteza - skuteczność

Po przeprowadzeniu zabiegu płynnej endoprotezy, pacjenci zazwyczaj doświadczają znaczącej poprawy jakości życia. Odczuwają ulgę związana z ograniczeniem bólu, co umożliwia im wykonywanie codziennych czynności bez dyskomfortu. Wzrost mobilności stawów sprawia, że pacjenci mogą swobodnie poruszać się i uczestniczyć w aktywnościach, których wcześniej nie mogli sobie pozwolić. Dodatkowo, poprawa funkcjonalności stawu pozwala na uniknięcie lub ograniczenie konieczności stosowania środków przeciwbólowych czy rehabilitacji.

Lekarze wykonujący zabieg płynnej endoprotezy

Dr Filip Dąbrowski
Dr Tomasz Grądzki
Dr Karol Grzebyk

Płynna endoproteza kolana - jak przebiega zabieg?

Preparat wstrzykuje się do przestrzeni stawowej podczas mało inwazyjnego zabiegu ambulatoryjnego. Po wstrzyknięciu do jamy stawowej preparat przywraca lepkość płynu maziowego, poprawiając smarowanie i wyściełając staw. Środek łączy się także z błoną maziową wewnątrz torebki stawowej, zapewniając efekt wyściółki. Terapia nie wymaga pobytu w szpitalu, a lekarze mają duże doświadczenie w podawaniu zastrzyków do stawu kolanowego.

Jak przebiega rehabilitacja po iniekcji płynnej endoprotezy?

Rehabilitacja po iniekcji płynnej endoprotezy jest kluczowym elementem procesu powrotu do pełnej sprawności fizycznej. Po przeprowadzeniu procedury pacjenci zazwyczaj rozpoczynają specjalnie dostosowany program rehabilitacyjny, który ma na celu wzmocnienie stawu, poprawę jego stabilności oraz przywrócenie optymalnego zakresu ruchu. Ćwiczenia rehabilitacyjne często skupiają się na wzmacnianiu mięśni otaczających staw, poprawie koordynacji oraz zwiększeniu elastyczności tkanek stawowych. Regularne sesje fizjoterapeutyczne są kluczowe dla osiągnięcia pełnego powrotu do sprawności.
Dowiedz się więcej o zabiegu
Dowiedz się więcej